Creative city gondolatok

A Design és Innováció Konferencia "Creative cities for the local economy" panelbeszélgetés egyik meghívott résztvevője voltam 2011. október 6-án. A meghívás hirtelen jött, rám az idei dunás programok szervezőjeként gondoltak. A kérdést a beszélgetés előtt magamban feltettem, hogy számomra mit is jelent a kreatív város. A saját válaszom egyszerűen ennyi volt: ahol a kreatív embereknek jó élni és dolgozni.

Kicsit utánaolvasva a témának, rengeteg helyen szerepel ez a fogalom többféle kontextusban.
Fontosnak tartom ezt kiemelni: The Creative City identifies, nurtures, attracts and sustains talent so it is able mobilize ideas, talents and creative organizations. The built environment – the stage and the setting - is crucial for establishing the milieu. A creative milieu is a place that contains the necessary requirements in terms of hard and soft infrastructure to generate a flow of ideas and inventions. A milieu can be a building, a street an area, a city or a region. [Wikipedia]

Izgalmas megnevezést találtam a kapcsolódó bejegyzéseknél: Smart City
Smart cities can be identified (and ranked) along six main axes or dimensions. These axes are: a smart economy; smart mobility; a smart environment; smart people; smart living; and, finally, smart governance. These six axes connect with traditional regional and neoclassical theories of urban growth and development. In particular, the axes are based - respectively - on theories of regional competitiveness, transport and ICT economics, natural resources, human and social capital, quality of life, and participation of citizens in the governance of cities. [Wikipedia]

Örülök, hogy megtaláltam ezeket a fogalmakat, hiszen ezek segítségével könnyebben leírható az, amin immár 8 éve különböző szervezetekkel dolgozom.

  • 2003-tól Győrben igyekeztünk közösen kitalálni a város jövőjét az Európa Kulturális Fővárosa pályázat kapcsán. Tettem ezt vízépítőmérnökként államigazgatási oldalról és tettük ezt kreatív civil szervezetként izgalmas kulturális és oktatási programok szervezésével.
  • 2008 - 2010 között a Magyar Kerékpárosklubbal a smart mobility pillérre koncentráltunk Budapesten és országosan egyaránt.
  • 2011-ben a Duna Téma projektben a városfejlesztés és a folyó kapcsolatán volt a hangsúly, melynek fókuszát a design kommunikáció adta a Momeline szárnyai alatt.

A Mind Forum Kft. fő tevékenységi területei a kreatív tervezés, a projekt menedzsment és a kommunikáció. Célunk, hogy minél több olyan projekt szülessen és záruljon sikeresen, melyek a Creative City és a Smart City megvalósulását segítik.

Hasznos oldalak és kezdeményezések a témában:
British Council / Creative cities
Creative City Network of Canada
Smarter Cities

Fotó: Smart Cities